Efektywna kampania reklamy interaktywnej – czy jest możliwa do stworzenia?

Jak inaczej namówić do usługi lub artykułu niż przekonując potencjalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane oczywiście dla niego? Pokazać mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny

Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna innymi słowy Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że uprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Dzisiaj reklamą interaktywną równie dobrze można nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście zaprojektować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni idealną na facebook, jeśli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne przymiotniki samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę internetową czy banner, lecz cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on stosowny technicznie i łatwy.